İngiltere'deki telekulak davasında karar

İngiltere'de geçen yıldan bu yana devam eden telekulak skandalı davasında Başbakan Cameron’ın eski iletişim danışmanı Andy Coulson yasal olmayan telefon dinlemeleri yaptığı gerekçesiyle suçlu bulundu.

24 Haziran 2014 Salı 23:58
İngiltere'deki telekulak davasında karar
Londra'daki Old Bailey Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davada kararın açıklanmasının ardından İngiliz basınına konuşan İngiltere Başbakanı David Cameron, Coulson’ı Başbakanlık’ta işe aldığı için özür diledi.

Cameron, “Coulson’ı işe alınması konusunda bütün sorumluk benim. Kendisinden telefon dinleme konusunda verdiği taahütler üzerine böyle yaptım, fakat ortaya böyle bir durum çıkmadı. Ben her zaman eğer bu durum yanlış çıkarsa, net ve dürüst bir şekilde özür dileceğimi söyledim ve bugün de öyle yapıyorum. Onu işe aldığım için son derece üzgünüm. Yanlış bir karardı” diye konuştu.

Muhalefetteki İşçi Partisi'nin lideri Ed Miliband ise Cameron'ı eleştirerek, "David Cameron Başbakanlığın içine bir suçlu sokmuştur" dedi. Suçlu bulunan Coulson'a verilen cezanın ileri bir tarihte açıklanması bekleniyor. 

Brooks suçsuz bulundu

Davada, sesli mesajların hacklenmesi, kamu görevlilerine rüşvet verilmesi ve adaleti yanıltmak gibi suçlamarla yargılanan Rupert Murdoch'ın sahibi olduğu News International şirketinin eski yöneticisi ve "Murdoch'ın manevi kızı" olarak bilinen Rebekah Brooks ise suçsuz bulundu.

Mahkeme ayrıca, News of the World gazetesinin eski Yazışleri Editörü Stuart Kuttner'ın yasadışı sesli mesajların dinlenmesine ilişkin iddialardan, Rebakah Brooks’un asistanı Cheryl Carter'ın adeleti yanıtmak suçlamasından ve News Intertnational’ın Güvenlik Müdürü Mark Hanna'nın da suçsuz bulunduğunu açıkladı.

İngiltere'de basın etiğinin sorgulanmasına neden olan dava, geçen yıl ekim ayında başlamıştı. Old Bailey Ağır Ceza Mahekemesi’nde telekulak davasına ilişkin kararları veren jürinin mevcut karara ek olarak, Andy Coulson ile ilgili ek bir suçlamayı da değerlendirdiği belirtildi.

Yargılanan 7 kişi arasında bulunan News of the World’ün kraliyet haberleri editörü Clieve Goodman ile ilgili kararın ise jüri değerlendirmesinde olduğu belirtildi.

Davanın kararına ilişkin Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch’ın sahibi olduğu News UK’den yapılan açıklamada, “Uzun zaman önce belirttiğimiz gibi yaptığımız hata için özür dilediğimizi bir kez daha tekrar ediyoruz. Bu durumdan etkilenenler için tazminat ödemeye devam ediyoruz” ifadeleri kullanıldı.

168 yıllık "News of the World" tabloid gazetesi, telekulak skandalının ortaya çıkmasının ardından Temmuz 2011'de kapatılmıştı. Telekulak skandalı ülkede, yargıç Brian Leveson'ın kamuoyuna açık yürüttüğü ve medyanın siyasetçilerle ilişkisinin masaya yatırıldığı "Leveson Soruşturmasına" neden olmuştu. 
ETİKETLER:
OKUYUCU YORUMLARI/0 + YORUM EKLE

BENZER HABERLER

GÜNDEM ANA SAYFA »